Український стартап ARbrowser знайшов спосіб, як «пощупати» товар в інтернеті

Поделиться:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

За допомогою ARbrowser можна «приміряти» будь-які меблі, килими, люстри для свого помешкання, а на себе – «вдягнути» ювелірні прикраси

З розвитком інтернету та електронної комерції питання потенційних клієнтів «а що ж я купую?» буде ставати тільки гостріше. Рішення, яке створив український стартап ARbrowser, допоможе вирішити цю проблему. Сама ж компанія менше ніж за тиждень після запуску вже встигла залучити декілька сотень тисяч доларів інвестицій.

З доповненою реальністю (Augmented Reality, AR) людство широко познайомилося завдяки суперпопулярній грі Pokemon Go. На екрані смартфонів, окрім реальних об’єктів і суб’єктів, з’явилися монстри, «накладені» за допомогою AR. Іграшка принесла своїм творцям сотні мільйонів доларів.

Серйозні гравці теж звернули увагу на новітню технологію. Apple відкрив стороннім розробникам можливість створювати та продавати для iOS-пристроїв програмне забезпечення на основі доповненої реальності (ARkit). За «яблучною» корпорацією підтягнувся і Google (ARcore).

Цілком очікувано електронна комерція опинилися у перших лавах серед тих, хто взявся освоювати доповнену реальність. Онлайн-шопінг, попри всі незаперечні переваги, має один великий недолік – у віртуальному просторі неможливо «покрутити в руках» товар, який припав до душі.

Дослідження Baymard Institute свідчить, що при виборі товару в інтернеті половина (46%) покупців прагнуть отримати уявлення про справжні розміри покупки. І понад чіверть із них (28%) помиляються у своїх уявленнях.

Дослідники з компанії Statista підрахували, що ринок доповненої (AR) та віртуальної (VR) реальності буде бурхливо розвиватися. В 2016 році він сягнув $6,1 млрд, а за підсумками минулого року він зріс мало не вдвічі – до $11,4 млрд. Уже за кілька років, у 2020-му доходи цією нової галузі перевищать $143 млрд, а за підсумками 2021 року – доростуть до $215 млрд.

Через те, що люди не розуміють справжніх розмірів товарів при купівлі в інтернеті, частина з них відмовляються від онлайн-покупок. А бізнес, відповідно, втрачає гроші, розповів НВ засновник ARbrowser Антон Потіха. «При покупці меблів, техніки, люстр люди хочуть подивитися, як вони будуть виглядати у них вдома», — розказав він, звідки взялася ідея стартапу.

У 2016 році його команда «міркувала над декількома ідеями». Серед них: голограми, online стрімінгові 360 камери, які можна носити на собі, дрони, які могли би показувати відео для віртуальної реальності (VR). В той час Apple почав активно скуповувати стартапи, пов’язані з розробкою технології доповненої реальності (Augmented Reality, AR). Українців це наштовхнуло на думку, що скоро з’явиться якесь подібне рішення від Apple. Вони почали вивчати, що таке доповнена реальність. «Інформації два роки тому було вкрай мало, але як тільки ми копнули – відразу посипалися ідеї, ми декілька місяців тільки обирали найбільш вдалу», — зазначив Потіха.

Після цього із найбільш вдалою він з командою «пішов у ринок» збирати зворотній зв’язок. Отримавши різні відгуки, хлопці сіли за розробку – весь процес зайняв більше, ніж півроку.

Що таке ARbrowser

Це перша в Україні платформа, яка надає сервіс для продажу і промо товарів у доповненій реальності. Клієнти ARbrowser – це online і offline магазини меблів, побутової техніки, ювелірних прикрас і т.п. За словами Потіхи, це всі ті, хто хочуть показати клієнтам свої товари в доповненій реальності в їхньому актуальному розмірі.

Платформа дає можливість завантажити 3D-моделі товару, адаптувавши їх для AR. Після цього вони будуть доступні для перегляду за допомогою мобільного застосунку клієнта. Якщо ж у компанії немає своєї програми для смартфонів, то він самостійно, за п’ять хвилин зможе створити застосунок на нашій платформі ARbrowser. Далі він автоматично потрапляє в AppStore і Google Play, готовий до скачування покупцями. Або в уже існуючі програми можна інтегрувати функціонал ARbrowser, і вони будуть працювати з доповненою реальністю.

Де гроші у доповненій реальності

Бізнес-модель ARbrowser заснована на щомісячній оплаті за використання платформи. Вартість залежить від кількості завантажених у доповнену реальність товарів. А також від того, чи використовує клієнт застосунок, створений на платформі чи ні, зазначив Антон Потіха.

Він запевнив, що у заснованого ним сервісу «демократичні ціни та доступні для будь-якого розміру бізнесу». Найдешевший пакет для тесту коштує $10 на місяць. У нього входить розміщення п’яти товарів. Якщо ж потрібен буде застосунок, то щомісячна вартість становитиме $110. За допомогою ARbrowser можна буде збільшити продажі щонайменше на 20%, поділився оцінками експертів Потіха.

ARbrowser вийшов на ринок 15 січня 2018 року, але в компанії уже є понад 18 клієнтів — великих компаній виробників і продавців меблів. Зокрема, це HIS.ua, Sophie Decor, імпортери, великий рітейлер побутової техніки, служба доставки піци Pizza House. Невдовзі в їхніх мобільних застосунках клієнти отримають додаткові зручності при покупках.

Нові технології – нові ринки

За його словами, ринку з продажу та промо товарів через доповнену реальність немає. А от ємність ринку в Україні, на який і претендує ARbrowser –  понад $1,5 млрд. З цього обсягу засновник стартапу виділив ринок меблів, який в нашій країні перевищив $500 млн у 2017 році. Натомість ринок меблів у Європі, куди ARbrowser має намір вийти в 2018 році, становить понад $60 млрд на рік.

Для виходу на ринки Європи та США – є такі плани в ARbrowser – команда шукатиме додаткові інвестиції. До цього часу сторонніх грошей не залучали, «працювали безкоштовно за свої», зазначив Потіха. За його словами, для міжнародної експансії доведеться збільшити команду. «Вже зараз бачимо, що потрібні ще талановиті та працьовиті руки», – підкреслив засновник ARbrowser.

За його словами, зараз стартап очікує гучного виходу на ринок окулярів доповненої реальності. Він із командою вірить, що це наступна платформа, яка відкриє такі ж широкі можливості, як свого часу смартфон. «І ми готуємося, але не можу сказати поки, як саме, бо працюємо над прототипом», – розповів Антон Потіха.

За його словами, ARbrowser менше ніж за тиждень після свого запуску привернув увагу інвесторів. Український акселератор IoT Hub зацікавився цим рішенням. Сторони не оприлюднили розмір інвестицій, але зазначили, що в результаті угоди оцінка стартапу становила «сотні тисяч доларів».

Він зазначив, що аналогів ARbrowser немає ні в світі, ні в Україні. За виключенням австрійського сервісу Roomle, який працює тільки з продавцями меблів. Цей стартап уже залучив понад мільйон євро інвестицій, підкреслив Потіха. Український стартап ARbrowser, окрім меблів, ще надає можливість покупцям відчути справжні розміри техніки, декору, килимів, прикрас.

Редакції НВ вдалося знайти кілька застосунків на AppStore. Тут не обійшлося без гіганта торгівлі родом із Швеції – IKEA Place. Програма дозволяє обрати крісла, дивани, журнальні столики та «поставити» їх у квартирі там, де захоче клієнт. Єдина умова – місце, де будуть «стояти» меблі з IKEA, має бути порожнім.

Housecraft не обмежується асортиментом і простором – програма дозволяє перекроювати інтер’єр кімнат так, як заманеться. Щоправда, на відміну від IKEA Place, у Housecraft нема кнопки «купити».

джерело: https://nv.ua/ukr/techno/made-in-ukraine/ukrajinskij-startap-arbrowser-znajshov-sposib-jak-poshchupati-tovar-v-interneti-2447055.html

Комментарии